KUR'ANIN ANASI,TAHKİM (Hüküm) ÂYETLERİ.Âl-i İmran Suresi 7.Ayet:

BESMELE

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيمِ

HADİS İLMİ




                                   
 القاموس
 
حديث الباحث: 
خبراء في مجال الحديث. لا أحد. جمع العديد من حديث وحفظ النصوص قولا وفعلا المعادلة من الوقت  من الرواة سواء كانت موثوقة من وجهة وضعهم ، الذي يعرف على الباحث الذي كتب الكتب المتخصصة في هذا المجال. جمع  كبيرة حديث الباحث. 

إمام الحديث: 
أكثر من ثلاثمائة ألف الرواة من الأحاديث رواه أولئك الذين  كبيرة حديث الباحث ، من يدري. هذا الحديث اعترض على أن يسمى.

1- حديث أحد: 
دائما رواه كاتبة التي تم الإبلاغ عنها ، المسند-انضممت حتى حصلت على سيدنا  ، لذلك ليس من  دون سهو ممن رواه البخاري الحديث .

2- حاديسي عام : 
الجميع قال هذا الحديث .

3- حديث جبري: 
النبي أصحابه الأصدقاء أثناء الجلوس ، ' تأتي في شكل الإنسان; الإسلام والإيمان ونعمة عندما سئل عن حديث أن الدول التي سيدنا  إجابات.

 4 -  الحديث غريب: 
الحديث صحيح ذكرت من قبل شخص وحيد. أو أحد الرواة  منها) إلى واحد من حديث أهل الحديث هو أن المعارضة.

5-  مجموعة الحديث-مؤتمرات: 
لا أحد قال أن الحديث .

6- معنى الحديث: 
من هم الرواة المخلصين الحق و موثوق بها ، على الرغم من وجود الذاكرة والفهم الضحايا الذين ذكرت في صحيح أحاديث الحديث من الناس الذين ليست قوية كما ذكرت.

7-  مجموعة الحديث-كافي: 
سيدنا  قال له بعد ما قرأ الآية بعد الحديث .

8 - الحديث القدسي: 
معنى, من قبل الله تعالى ، الكلمات ، -أنا أكرم سالم الحديث . الحديث يقول عند سيدنا النبي, وأنهم الضوء الباب ، حتى يكون واضح. الدول

 9- حديث ثابت': 
أولئك الذين هم -أنا معروف ، والتي يشاع  من الحديث . وقد ذكرت أن ثابت  روي عن التالي رواة الحديث أهل السنة أحد من أهل العلم إن كانوا حقا .. أنا مكتوم. نفترض أن . ابن -البخاري

 10 - حديثأ منسوح 
في المرة الأولى قال النبي ، ثم الحديث تعديل.

 11- حديث مردود : 
النقطة وعدم رواه شروط أعدك أن لا.

12- حديث الشهيرة: 
عندما يكون الشخص المبلغ عنها للمرة الأولى من العثور على الشهرة في القرن الثاني, لذلك أي شخص من نبي من أي أحد و لا أحد من أي وقت مضى حتى سمعت منهم ، فيه الكثير من الناس في الحديث.

  13-حديث مودع : 
لا تلبي متطلبات من أئمة الحديث, و أنا . و الباحث الذي حكم من الآية والحديث الحديث صحيح الصحيح الحديث دون شروط تراها ضرورية. "كنيستي وفقا للنظام الداخلي ، ," يقول. أو "نبي الله  عليكم ورحمة الله عليه وسلم) ليست كلمة" يقول. داود-ضد

 14- حديث موقف : 
بلدي الصحابة و الرواة دائما  الإبلاغ عن النبي صحابي يقول لم أسمع من الرواة ، ولكن يتطلب ذلك يقول في الحديث .

15-  حديث موسل : 
الصحابة (أصدقاء سيدنا النبي; "سمعت من رسول الله قال:" الأخبار في الحديث . في هذا واحد ، حتى أولئك الذين لا تعطل في أي من النبي روى.

16- حديث   مضارب : 
كتاب الكتاب بطرق مختلفة, الحديث, ذكرت في الطرق التي لا تتفق مع بعضها البعض.

17- حديث  محكم : 
الشركة المصرية للاتصالات (تعليقات وصف الشبكة التابعة) غير الحديث .

 18- حديث معلاق: 
واحد أو عدة رواة من البداية رواه الذين  أو أي الرواة في بعض غير الحديث .

19-  حديث  منفاسل: 
واحد من الرواة منها) بدلا من (أو أكثر) هي المنسية التي يتم الحديث.

20-  حديث  مفترا 
 و المنافقين الذين جاءوا من بعده (مع قلب لا يؤمنون و الذين يقولون نحن نؤمن الكلمات () الذين يضحكونالكفار ، على ما يبدو تركيب الكلمات الكافر المسلم. أهل السنة العلماء نبينا (ص) الأربعة الخلفاء والصحابة في مسار العلماء من الصحابةالعملاء تسمى أحاديث وجدت جانبا. هناك لا شيء من هذا النوع من اللغة في كتب الدين من الشيوخ.

21-  الحديث المرسل: 
الصحابة-أنا الإيجار اسمي لا ينبغي ذكره ،  (الصحابة الذين هم) واحد من مباشرة أنا أكرم قال في الحديث .

22-  الحديث المسند - منقطع : 
آخر أو عدة الرواة من الصحابة  عنه الحديث .

23-  الحديث المسند - متَاسل: 
الرواة إلى النبي  منها) نقص أي من غير الحديث.

24-  حديث   مستفيض 
أولئك الذين قالوا لا يزيد عن ثلاثة منها الحديث.

  25-  حديث كنت  متشابه 
الشركة المصرية للاتصالات (التفسير ، التفسير التي هي في حاجة إلى الحديث .

26- حديث المتواتر : 
كثير من صحابة النبي(صلى) و غيرها و لم يسمع أحد منهم حتى هو مكتوب في الكتاب من الكثير من هذه معظم الناس كلمة الحديث. جديرة بالثقة على الاطلاق و روى عن الكذب الذين يتآمرون شمعة كون. أ .. أنا بالتأكيد جديرة بالثقة  أعتقد حقا و يجب أن أبلغ منها. يصبح الكافر هو الذي لا يؤمن ، الإيمان يذهب. ابن عابدين

27-  حديث ناسح
رسول الله سالم ربنا بتعديل أحكام في الفترة الماضية و الأحاديث السابقة.

28-  صحيح الحديث: 
عادل سمعت من أي شخص يعرف علم الحديث المسند-انضممت إلى (النبي حتى من أولئك الذين روى كاملة والسهو لم يتم العثور على ما الكثير من الصحابة رواه الشهير ذكرت سابقا الشخص هو الذي وجد بعد الشهرةالحديث.

29-  حديث شاز: 
واحد من أهل الحديث روى هذا سمعت من قال. مجموعة الحديث-تعتبر الصكوك ، ولكن لك أنثى لا يمكن أن تكون. علي اتصلت لا أحد شخص مشهور ، إن لم يكن سوف لا تكون مقبولة.

 30- مجموعة الحديث: 
صحيح و حسن غير الحديث. ذكرى أحد الضحايا الذي ذكرت ضعيف الحديث ، العدالة ، يصبح فضفاضة أو المعتقد الاعتقاد هو في شك. وفقا ضعيف الحديث العبادة أكثر. ومع ذلك ، في حالة القانون لهم لا يطاق.

HADİSLER.PEYGAMBER SÖZÜ.
HADİSLER,30 KISIM DIR.

*
Hadîs Âlimi (Muhaddis):
Hadîs-i şerîf sahasında mütehassıs kimse. Çok sayıda hadîs toplayıp, senet ve metinleriyle ezberleyen, râvilerin cerh ve ta'dîl (güvenilir olup olmadıkları) noktasından durumlarını bilen, bu ilimde ihtisas kazanıp kitaplar yazmış olan âlim. Muhaddis'in çoğulu muhaddisîn'dir.
*
Hadîs İmâmı:
Yüzlerce,hatta binlerce, hadîs-i şerîfi, râvîleri (rivâyet edenleri, nakledenleri) ile birlikte bilen büyük hadis âlimi. Buna, hadîs müctehidi de denir.
*
1-Hadîs-i Âhâd:
Hep bir kimse tarafından rivâyet edilen, bildirilen, müsned-i muttasıl (Resûlullah efendimize varıncaya kadar, rivâyet edenlerden yâni nakledenlerden hiçbiri noksan olmayan) hadîs-i şerîfler.
*
2-Hadîs-i Âmm:
Herkes için söylenmiş hadîs-i şerîfler.
*
3-Hadîs-i Cibrîl:
Peygamber efendimiz Eshâbı (arkadaşları) ile otururlarken, Cebrâil aleyhisselâmın insan sûretinde gelip; İslâm'ı, îmânı ve ihsânı sorduğunda Resûlullah efendimizin verdiği cevabları bildiren hadîs-i şerîf.
*
4-Hadîs-i Garîb:
Yalnız bir kişinin bildirdiği sahîh hadîs. Yahut, aradaki râvîlerden (nakledenlerden) birine, bir hadîs âliminin muhâlefet ettiği hadîs.
*
5-Hadîs-i Hâs:
Bir kimse için söylenmiş hadîs-i şerîfler.
*
6-Hadîs-i Hasen:
Bildirenler (râvîler) sâdık (doğru) ve emîn (güvenilir) olmakla beraber hâfızası, anlayışı sahîh hadîsleri bildirenler kadar kuvvetli olmayan kimselerin bildirdiği hadîs-i şerîfler.
*
7-Hadîs-i Kavî:
Resûlullah efendimizin, söyledikten sonra, peşinden bir âyet-i kerîme okuduğu hadîs-i şerîfler.
*
8-Hadîs-i Kudsî:
Mânâsı, Allahü teâlâ tarafından, kelimeleri ise, Resûl-i ekrem sallallâhü aleyhi ve sellem tarafından olan hadîs-i şerîfler. Hadîs-i kudsîleri söylerken, Peygamber efendimizi bir nûr kaplardı ve bu, hâlinden belli olurdu. (Abdülhak Dehlevî)
*
9-Hadîs-i Maktû':
Söyleyenleri (râvîleri), Tâbiîn-i kirâmakadar bilinip, Tâbiîn'den rivâyet olunan hadîs-i şerîfler. Tâbiîn'den rivâyet edilen, bildirilen maktû' hadîslerin sonraki râvîleri (nakledenleri) Ehl-i sünnet âlimlerinden iseler, bunlar hakîkaten hadîs-i maktû'dur. Mevdû sanmamalıdır. (İbn-i Kudâme-Buhârî)
*
10-Hadîs-i Mensûh:
Peygamber efendimiz tarafından ilk zamanda söylenip, sonra değiştirilen hadîsler.
*
11-Hadîs-i Merdûd:
Mânâsı olmayan ve rivâyet şartlarını taşımayan söz.
*
12-Hadîs-i Meşhûr:
İlk zamanda bir kişi bildirmişken, ikinci asırda şöhret bulan, yâni bir kimsenin Resûl-i ekremden, o kimseden de, çok kimselerin ve bunlardan dahî, başka kimselerin işittiği hadîs-i şerîfler.
*
13-Hadîs-i Mevdû:
Bir hadîs imâmının şartlarına uymayan hadîs-i şerîfler. Bir müctehid (âyet-i kerîme ve hadîs-i şerîflerden hüküm çıkaran âlim), bir hadîsin sahîh (doğru) olması için, lüzûm gördüğü şartları taşımıyan bir hadîs için; "Benim mezhebimin usûlünün kâidelerine göre mevdûdur" der. Yoksa; "Resûlullah'ın sallallah ü aleyhi ve sellem sözü değildir" demez. (Dâvûd-ül-Karsî)
*
14-Hadîs-i Mevkûf:
Eshâb-ı kirâma kadar râvîleri (nakledenleri) hep bildirilip, sahâbî olan râvînin, Resûl-i ekremden işittim demeyip, böyle buyurmuş dediği hadîs-i şerîfler.
*
15-Hadîs-i Mevsûl: 

Sahâbînin (Resûlullah efendimizin arkadaşları); "Resûlullah'tan işittim, böyle buyurdu" diyerek haber verdiği hadîs-i şerîfler. Bunda, Resûl-i ekreme kadar rivâyet edenlerin hiç birinde kesinti olmaz.
*
16-Hadîs-i Muddarib:
Kitab yazanlara, çeşitli yollardan, birbirine uymayan şekilde bildirilen hadîs-i şerîfler.

17-Hadîs-i Muhkem:
Te'vîle (yoruma, açıklamağa) muhtaç olmayan hadîs-i şerîfler.
*
18-Hadîs-i Mu'allak:
Baştan bir veya birkaç râvîsi (rivâyet edeni,nakledeni) veya hiçbir râvîsi belli olmayan hadîs-i şerîfler.
*
19-Hadîs-i Munfasıl:
Aradaki râvîlerden (nakledenlerden), birden ziyâdesi (fazlası) unutulmuş olan hadîs-i şerîfler.
*
20-Hadîs-i Müfterâ:
Müseylemet-ül-Kezzâb'ın ve ondan sonra gelen münâfıkların (kalbiyle inanmayıp, sözleriyle inandık diyenlerin), zındıkların (kâfirlerin), müslüman görünen dinsizlerin uydurma sözleri. Ehl-i sünnet âlimleri (Resûlullah efendimiz, dört halîfesinin ve ashâbının arkadaşlarının yolunda olan âlimler), müfterâ hadîsleri aramış, bulmuş ve ayırmışlardır. Din büyüklerinin kitablarında böyle sözlerden hiçbiri yoktur.
*
21-Hadîs-i Mürsel:
Sahâbe-i kirâmın ismi söylenmeyip, Tâbiîn'den (Sahâbeyi görenlerden) birinin, doğruca Resûl-i ekrem buyurdu ki dediği hadîs-i şerîfler.
*
22-Hadîs-i Müsned-i Münkatı':

Sahâbîden başka bir veya birkaç râvîsi (nakledeni) bildirilmeyen hadîs-i şerîfler.
*
23-Hadîs-i Müsned-i Muttasıl:
Peygamber efendimize kadar râvîlerden (nakledenlerden) hiçbiri noksan olmayan hadîs-i şerîfler.
*
24-Hadîs-i Müstefîz (Müstefîd):
Söyleyenleri üçten çok olan hadîs-i şerîfler.
*
25-Hadîs-i Müteşâbîh:
Te'vîle (açıklamaya, yorumlamaya) muhtâç olan hadîs-i şerîfler.
*
26-HADİS-i Mütevâtir:
Bir çok Sahâbînin Peygamber efendimizden ve başka bir çok kimsenin de bunlardan işittiği ve kitâba yazılıncaya kadar, böyle pek çok kimsenin haber verdiği hadîs-i şerîfler. Mütevâtir hadîsleri rivâyet edenlerin yalan üzerinde sözbirliği yapmaları müm kün değildir. 
--Hadîs-i mütevâtire muhakkak inanmak ve bildirilenleri yapmak lâzımdır. İNANMAYAN kâfir olur, îmânı GİDER. (İbn-i Âbidîn)
*
27-Hadîs-i Nâsih:
Resûlullah sallallahü aleyhi ve sellem efendimizin, son zamanlarında söyleyip, önceki hükümleri değiştiren hadîs-i şerîfleri.
*
28-Hadîs-i Sahîh:
Âdil ve hadîs ilmini bilen kimselerden işitilen, müsned-i muttasıl (Resûl-i ekreme kadar, rivâyet edenlerin hepsi tam olup noksan bulunmayan), mütevâtir (bir çok sahâbînin rivâyet ettiği) ve meşhûr (önceleri bir kişi bildirmişken, sonraları şöhret bulan) hadîsler.
*
29-Hadîs-i Şâz:
Bir kimsenin, bir hadîs âliminden işittim dediği hadîs-i şerîfler. Hadîs-i şâzlar kabûl edilir, fakat sened (vesîka) olamazlar. Âlim denilen kimse meşhûr bir zât değilse, kabûl olunmazlar.
*
30-Hadîs-i Zaîf:
Sahîh ve hasen olmayan hadîs-i şerîfler. Zaîf hadîsi bildirenlerden birinin hâfızası, adâleti gevşek olur veya îtikâdında (inancında) şübhe bulunur. Zaîf hadîslere göre fazla ibâdet yapılır; fakat ictihâdda bunlara dayanılmaz.

HADİS-İ ŞERİF İLMİ

Hiç yorum yok: